Novinky
CERGE-EI v médiích: výběr ze srpnových výstupů
// CREATION DATE // note the special format due to date() not functioning with other languages ?>9. září 2021
// CREATION DATE MOVED UP ?>Rozpočet na rok 2022, platy učitelů nebo investice do vzdělání. To jsou témata, ke kterým se v českých médiích v srpnu vyjadřovali odborníci CERGE-EI.
Studenty Ph.D. programu čekají obhajoby disertačních prací
// CREATION DATE // note the special format due to date() not functioning with other languages ?>6. září 2021
// CREATION DATE MOVED UP ?>Několik studentů Ph.D. programu Ekonomie a ekonometrie čeká v září obhajoba disertačních prací. Přejeme jim mnoho úspěchů!
Platy učitelů v roce 2020 a výhled: Usne Česko na vavřínech?
// CREATION DATE // note the special format due to date() not functioning with other languages ?>1. září 2021
// CREATION DATE MOVED UP ?>Úroveň učitelských platů spoluurčuje dlouhodobou atraktivitu učitelské profese. Ta ovlivňuje zájem o profesi v řadách současných i potenciálních učitelů, kteří se na profesi připravují nebo teprve připravovat budou. Tématu vývoje platů učitelů se věnuje nová studie autorů Daniela Münicha a Vladimíra Smolka z think-tanku IDEA při CERGE-EI.
Maminka, nebo školka?
// CREATION DATE // note the special format due to date() not functioning with other languages ?>27. srpna 2021
// CREATION DATE MOVED UP ?>Školka od tří let zvyšuje šanci na lepší vzdělání a práci, zejména pro děti matek s nižším vzděláním, uvádí studie Aleny Bičákové, Kláry Kalíškové a Lucie Zapletalové. Děti, které nastoupily po reformě rodičovského příspěvku z roku 1995 do mateřské školy až po čtvrtých narozeninách, byly ve studiu a v práci méně úspěšné než ty, které zůstaly ve výlučně domácí péči jen do tří let.