Novinky

Daniel Münich: Covid-19 zvýšil nerovnost v přístupu k dobrému vzdělání

9. listopadu 2021

Systém vzdělávání v České republice prochází během pandemie Covidu-19 zkouškou. Co jsme se naučili? Jaké další výzvy nás čekají? Otázky, na které se v podcastu Talking Economics ptá Katarina Stehlíková svého hosta Daniela Münicha.

Daniel Münich, ekonom a člen fakulty CERGE-EI, poukazuje na to, že se během pandemie zvýšila nerovnost mezi žáky: “Mám na mysli nerovnost v přístupu k dobrému vzdělání. Už před pandemií to byl problém. Nemáme moc dat, ale jsem přesvědčen, že nerovnost v přístupu ke vzdělání a z toho vyplývajících dovedností se během pandemie podstatně zvýšila. To je velký problém.“

Munich 2

Danie Münich je akademický ekonom, který se zabývá výzkumem především v oblasti trhu práce a zdělávání. Učí v doktorském programu amerického střihu na CERGE-EI, kde se podílí na vedení think-tanku IDEA. Byl členem NERV II. Jako externí ekonomický poradce spolupracoval na řadě projektů se Světovou Bankou, Mezinárodním měnovým fondem, OECD, Evropskou unií a občas s některými ministerstvy.

Podcast Talking Economics (v angličtině) si můžete poslechnout na několika platformách, včetně Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts, Anchor.fm a YouTube.