Pracovní příležitosti
Vedoucí IT oddělení
CERGE-EI je společné pracoviště Centra pro ekonomický výzkum a doktorské studium Univerzity Karlovy a Ekonomického ústavu AV ČR, v.v.i. a dlouhodobě se umisťuje mezi institucemi produkujícími nejkvalitnější ekonomický výzkum. CERGE-EI propojuje vzdělávání a špičkový výzkum ve všech oblastech teoretické a empirické ekonomie, včetně oblastí spojených s ekonomickým rozvojem a veřejnými politikami.
Na pozici vedoucí(ho) IT oddělení hledáme kolegu, , který se stane pevnou součástí širšího vedení instituce a zajistí plynulý chod jejího IT. Pokud máte prokazatelné zkušenosti s vedením týmu, řízením projektů, hlubokou znalost IT problematiky a práce v mezinárodním akademickém prostředí Vás těší, hledáme právě Vás.
Co bude Vaší náplní práce?
- Zajišťovat plynulý provoz IT v celé organizaci včetně koncepčního řízení a správy rozpočtu.
- Vést malý, sehraný tým IT specialistů (6 kolegů).
- Komunikovat a spolupracovat s partnery z Univerzity Karlovy, Akademie věd ČR i s externími dodavateli hardwaru, softwaru, služeb a licencí.
- Připravovat a administrovat IT veřejné zakázky (včetně tvorby zadávací dokumentace).
- Rozvíjet IT prostředí skrze projektové řízení, analýzy a realizaci rozvojových projektů.
- Zodpovídat za IT bezpečnost, tvorbu a aktualizaci bezpečnostních politik, řízení rizik, business continuity plány, havarijní scénáře, penetrační testování a audity.
- Spolupracovat na rozvoji interního workflow systému s externím dodavatelem.
- Instalovat, konfigurovat a administrovat Linux servery a související systémové aplikace (např. radius, OSSEC HIDS, PWM portal, DNS, EPM, Postfix, Squid, stunnel, veeam backup, syslog).
- Spravovat a rozvíjet klíčové síťové technologie (firewally, routery, switche, WiFi, email gateway, Active Directory, Microsoft 365).
- Plnit roli koordinátora ochrany osobních údajů (GDPR) a spolupracovat s DPO Univerzity Karlovy a orgány AV ČR.
- Vést dokumentaci systémů a budovat know-how v týmu.
Co od vás očekáváme?
- Vysokoškolské vzdělání technického směru.
- Výbornou znalost angličtiny pro komunikaci se zahraničními kolegy (písemně i ústně).
- Prokazatelné manažerské zkušenosti a dovednosti v projektovém řízení.
- Široký přehled v oblasti IT: bezpečnost, sítě, servery, aplikace, zálohování.
- Dobrou znalost IT bezpečnosti, řízení rizik, business continuity, NIS2 a GDPR.
- Praktické zkušenosti se správou sítí a troubleshootingem.
- Znalost správy serverových operačních systémů (Linux, Windows).
- Samostatnost, spolehlivost, pečlivost a systematický přístup.
- Chuť učit se nové věci a pozitivní přístup k práci.
- Skvělé komunikační dovednosti a týmového ducha.
Co nabízíme?
- Plný úvazek s pracovní smlouvou na rok s možností prodloužení na dobu neurčitou.
- Zajímavou a odpovědnou práci v přátelském a profesionálním prostředí.
- Zázemí stabilní instituce světového renomé.
- Flexibilní pracovní dobu a možnost občasné práce z domova.
- Podporu odborného vzdělávání a osobního růstu.
- Pracoviště přímo v centru Prahy.
- 5 týdnů dovolené + dny osobního rozvoje navíc.
- Dog-friendly kanceláře.
- Příspěvek na MultiSport kartu a další benefity.
Nástupní mzda na plný úvazek: 80 000 Kč měsíčně (v závislosti na vzdělání a praxi) + pololetní bonusy.
Nástup: dle domluvy.
Své CV a motivační dopis posílejte do 31. 5. 2025 na email hr
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Administrátor IT infrastruktury
CERGE-EI je společné pracoviště Centra pro ekonomický výzkum a doktorské studium Univerzity Karlovy a Ekonomického ústavu AV ČR, v.v.i. a dlouhodobě se umisťuje mezi institucemi produkujícími nejkvalitnější ekonomický výzkum. CERGE-EI propojuje vzdělávání a špičkový výzkum ve všech oblastech teoretické a empirické ekonomie, včetně oblastí spojených s ekonomickým rozvojem a veřejnými politikami.
Na pozici administrátora IT infrastruktury hledáme kolegu/kolegyni.
Co bude Vaší náplní práce?
- Zodpovědnost za instalaci, konfiguraci a správu Linux serverů. Součástí agendy je také údržba a správa systémových nástrojů a aplikací jako Gitlab, Nagios, Moodle, DokuWiki, helpdesk, VMware.
- Podílení se na monitorování a správě infrastruktury, včetně konfigurací monitorovacích nástrojů (např. Nagios, Flowmon).
- Spolupráce na administraci a rozvoji zálohování (Veeam Backup) včetně konfigurace záloh a obnovy dat v prostředí Linuxových serverů.
- Zajištění správy a rozvoje síťové infrastruktury - firewally, přepínače, routery, WiFi controllery, emailové brány, anti-malware.
- Aktivní spolupráce na rozvoji prostředí Microsoft 365 v rámci ekosystému Univerzity Karlovy – správa uživatelů, licencí, bezpečnostních politik.
- Spolupráce s externím dodavatelem na rozvoji interního workflow systému – sběr uživatelských požadavků, dohled nad technickou realizací a testování.
- Automatizace a orchestrace správy serverové infrastruktury (Ansible), správa a optimalizace GitLab CI/CD pipeline, správa a automatizace vydávání SSL certifikátů.
- Zajištění IT bezpečnosti – spolupráce na definování politik a havarijních plánů, penetračních testů a auditů včetně zajištění souladu se zákonnými požadavky (např. NIS2), konzultace ohledně ochrany osobních údajů (GDPR) v rámci IT a instituce.
- Podílení se na rozvoji interního studijního informačního systému ve spolupráci s dodavatelem, zajištění technické realizace exportu dat o studentech do centrální matriky SIMS.
- Zajištění konfigurace, údržby a bezpečného provozu webových serverů Apache a Nginx, databázových systémů MySQL, správa DNS serverů.
- Správa prostředí Google Workspace, včetně synchronizace s Windows Active Directory.
- Systematické vedení dokumentace a sdílení znalostí v rámci IT týmu, školení uživatelů.
Co od Vás očekáváme?
- Vysokoškolské vzdělání technického směru, nebo adekvátní praxe.
- Znalost angličtiny pro komunikaci se zahraničními kolegy (písemně i ústně).
- Široký přehled v oblasti IT: bezpečnost, sítě, servery, aplikace, zálohování.
- Dobrou znalost IT bezpečnosti, NIS2 a GDPR.
- Praktické zkušenosti se správou sítí a troubleshootingem.
- Dobrá znalost konfigurace a správy serverových operačních systémů Linux (Oracle Linux, Ubuntu), výhodou je i znalost Windows Server.
- Znalost skriptovacích jazyků (např. Bash, Python, PHP).
- Zkušenosti s tvorbou online dokumentace (např. Wiki).
- Zkušenost s verzovacím systémem Git je výhodou.
- Samostatnost, spolehlivost, pečlivost a systematický přístup.
- Chuť učit se nové věci a pozitivní přístup k práci.
- Skvělé komunikační dovednosti a týmového ducha.
Co nabízíme?
- Plný úvazek s pracovní smlouvou na rok s možností prodloužení na dobu neurčitou
- Zajímavou a odpovědnou práci v přátelském a profesionálním prostředí.
- Zázemí stabilní instituce světového renomé.
- Flexibilní pracovní dobu a možnost občasné práce z domova.
- Podporu odborného vzdělávání a osobního růstu.
- Pracoviště přímo v centru Prahy.
- 5 týdnů dovolené + dny osobního rozvoje navíc.
- Dog-friendly kanceláře.
- Příspěvek na MultiSport kartu a další benefity.
Nástupní mzda na plný úvazek: 50.000 – 55.000,-Kč měsíčně (v závislosti na vzdělání a praxi).
Nástup: dle domluvy.
Své CV a motivační dopis posílejte do 31. 5. 2025 na email hr
Rektorka Univerzity Karlovy vypisuje výběrové řízení na obsazení dvou pracovních míst
odborná asistentka/odborný asistent
Pracoviště: Centrum pro ekonomický výzkum a doktorské studium Univerzity Karlovy
Název pracovní pozice: odborný asistent
Platové ohodnocení: dle vnitřního mzdového předpisu Univerzity Karlovy
Pracovní úvazek: 1,0
Předpokládaný nástup: 1. 9. 2025
Termín přihlášky: do 25. 6. 2025
Požadavky na uchazeče :
vysokoškolské vzdělání ekonomického či matematicko-ekonomického zaměření nebo blízko příbuzné,
orientace v oboru mikroekonomie a ekonometrie,
dosažení vědecké hodnosti Ph.D. výhodou ,
schopnost publikovat v odborných časopisech,
dobrá znalost anglického jazyka.
Náležitosti přihlášky uchazeče:
průvodní dopis (v angličtině, podepsaný),
profesní životopis (v angličtině),
přehled vědecké, pedagogické a publikační činnosti (lze dodat v rámci životopisu),
kopie dokladů prokazujících dosažené vzdělání,
dva doporučující dopisy (podepsané a odeslané doporučujími osobami).
Způsob přihlášení:
Přihlášku se všemi náležitostmi doručte nejpozději do 25. 6. 2025 v papírové podobě na adresu Personální oddělení CERGE Univerzity Karlovy, Politických vězňů 7, 111 21 Praha 1, nebo v elektronické podobě na e‑mailovou adresu
První kolo výběrového řízení proběhne bez osobní účasti uchazečů formou vyhodnocení přihlášek komisí pro výběrové řízení. Ve druhém kole komise provede s vybranými uchazeči pohovor, který je na odůvodněnou žádost uchazeče možné realizovat prostřednictvím informačních a komunikačních technologií.
Každý uchazeč bude řádně vyrozuměn, zda byl na základě výběrového řízení přijat, či nikoliv.
Výběrové řízení může být zrušeno či opakováno.
Informujeme Vás, že v rámci výběrového řízení bude naše společnost zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem výběru vhodného zaměstnance a sjednání pracovní smlouvy na uvedenou pozici. Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze v rozsahu nezbytném pro provedení opatření zahrnujících vzájemná jednání a vyhodnocení ze strany naší společnosti před sjednáním pracovní smlouvy. Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze po dobu výběrového řízení, které nepřekročí dva měsíce. Při zpracování Vašich osobních údajů dostatečně zabezpečíme jejich ochranu a nebudeme je předávat žádné jiné právnické ani fyzické osobě. Dále Vás informujeme, že máte právo na přístup ke svým osobním údajům, požadovat opravu, výmaz nebo omezení zpracování.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ekonomický ústav AV ČR:
Výzva pro pozice vědecký asistent/pracovník, postdoktorand a doktorand
Požadavky:
- VŠ vzdělání ekonomického či matematicko-ekonomického zaměření nebo blízko příbuzné (titul Ph.D. pro pozice vědecký asistent/pracovník a postdoktorand)
- schopnost publikovat v odborných časopisech (pozice vědecký asistent/pracovník) resp. provádět výzkum v oblasti ekonomie (pozice postdoktorand a doktorand)
- dobrá znalost anglického jazyka
Přihlášku do konkurzu (podepsanou) spolu s anglicky psaným životopisem včetně přehledu publikační činnosti, fotokopií dokladů o vzdělání a dvěma akademickými doporučujícími dopisy (podepsanými) zašlete do 15. 6. 2025 na adresu Personální oddělení, EKÚ AV ČR, Politických vězňů 7, 111 21 Praha 1, nebo v elektronické podobě na e mailovou adresu
Nástup dle dohody.
EKÚ AV ČR, v. v. i., si vyhrazuje právo neobsadit vypsané pozice.
Informujeme Vás, že v rámci výběrového řízení bude naše společnost zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem výběru vhodného zaměstnance a sjednání pracovní smlouvy na uvedenou pozici. Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze v rozsahu nezbytném pro provedení opatření zahrnujících vzájemná jednání a vyhodnocení ze strany naší společnosti před sjednáním pracovní smlouvy. Vaše osobní údaje budeme zpracovávat pouze po dobu výběrového řízení, které nepřekročí dva měsíce. Při zpracování Vašich osobních údajů dostatečně zabezpečíme jejich ochranu a nebudeme je předávat žádné jiné právnické ani fyzické osobě. Dále Vás informujeme, že máte právo na přístup ke svým osobním údajům, požadovat opravu, výmaz nebo omezení zpracování.