Novinky

IDEA studie: Společenský status učňovského vzdělávání v České republice

28. dubna 2021

Do učňovského vzdělávání v České republice vstupuje každý rok kolem 30 % žáků ze základních škol. Často se nezkoumá, jací žáci o něj mají zájem a jak se jejich složení mění v čase, ale jenom jak velký podíl žáků má studovat učňovské obory.

Studie think tanku IDEA s názvem “Společenský status učňovského vzdělávání v České republice”, vyhotovena Václavem Korbelem a Danielem Munichem, mapuje tyto fenomény měřením společenského statusu učňovského vzdělávání v Česku a jeho vývoje za posledních patnáct let. Studie dospěla k závěru, že učňovské obory jsou velmi málo atraktivní; zejména je to vidět v porovnání se státy jako je Švýcarsko či Rakousko, kde k volbě učňovské profese dochází z přesvědčení, nikoliv z nutnosti.

Celou studii si můžete přečíst zde. Václav Korbel mluvil o tom, co by prospělo českéme učňovskému vzdělávání v Lidových novinách.