Úterý, 4. listopadu, 2014

10:00 | Veřejná přednáška

Prof. George Psacharopoulos: "Sixty years of returns to education: Where do we stand?"

CERGE-EI a think tank IDEA vás srdečně zvou na veřejnou přednášku prof. Psacharopoulose s názvem "Sixty years of returns to education: Where do we stand?". Záznam přednášky a prezentace jsou dostupné v článku.

Prezentace Daniela Münicha.

Prezentace George Psacharopoulose.

Prof. George Psacharopoulos ve své veřejné přednášce seznámí účastníky s fascinující historií oboru ekonomie školství. Osvětlí, jak se tento obor bádání zrodil a posléze přinesl tolik Nobelových cen za ekonomii, od Solowa k Schultzovi, Beckerovi, Mincerovi, Lucasovi a Heckmanovi. Ozřejmí, proč se teoretický koncept výnosů ze vzdělání stal předmětem tak nepřeberného počtu empirických výzkumů. Posluchače provede od základů teorie lidského kapitálu, přes rozmanité metodologické postupy, až po příklady empirických zjištění. Vysvětlí nejen využívání, ale i zneužívání konceptu výnosů ze vzdělání ve vzdělávací politice. Uvede příklady zemí v různé fázi ekonomického rozvoje a význam poznatků pro probíhající formulaci Rozvojových cílů tisíciletí po roce 2015 (United Nations Post-2015 Millennium Development Goals). 

Místo: CERGE-EI, Politických vězňů 7, 111 21 Praha 1
Datum: 4. listopadu 2014
Čas: 10:00-11:00 hod

Přednáška bude probíhat v anglickém jazyce a nebude tlumočena do češtiny. Počet míst je omezen. Chcete-li se přednášky zúčastnit, zaregistrujte se zde.

Návštěvníci přednášky mohou též navštívit následující dvě prezentace nových studií, které se zabývají výnosy ze vzdělávání v ČR a EU. Prohlédněte si program.

Prof. George Psacharopoulos: během své bohaté akademické kariéry od studií na University of Chicago v 60. letech minulého století, přes působení na London School of Economics a Athens University až po současnou poradní roli pro EU, výrazně ovlivnil způsob, jakým se dnes díváme na úlohu vzdělání v rozvoji zemí a národů. Již v roce 2003 jeho osobnosti a jeho akademickým přínosům věnoval celé jedno číslo významný oborový časopis the Economics of Education Review.